JATKUVA PARANTAMINEN
Prosesseja tulee kehittää nopeasti muuttuvassa ja digitalisoituvassa toimintaympäristössä jatkuvasti.
Jollei prosesseja paranneta jatkuvasti, ne vanhentuvat. Toimiva prosessijohtaminen tarvitsee tuekseen organisaation toimintaympäristöön räätälöidyn jatkuvan parantamisen ketterän mallin eli niin sanotun ”prosessien kehittämisen prosessin”.
Suosituimmatkaan prosessikehitysmenetelmät eivät tarjoa valmista ratkaisua prosessien jatkuvaan parantamiseen vaan toimiva malli edellyttää aina organisaatiokohtaisen soveltuvuuden varmistamista. Kokeneena prosessikehityksen asiantuntijana olemme oikea kumppani luomaan juuri teidän organisaatiollenne sovitetun mallin prosessien ketterään ja systemaattiseen kehittämiseen.
Prosessien kehittämisen prosessi varmistaa, että parannustarpeet tunnistetaan, priorisoidaan ja toteutetaan. Se on tapa osallistaa oleelliset sidosryhmät ja varmistaa strategisten tavoitteiden toteutuminen.
Luomme organisaatiollenne suunnitellun jatkuvan parantamisen mallin prosessien kehittämiseen.
Jatkuvan parantamisen mallin luomiseksi käymme läpi prosessiportfoliotanne ja luomme toistettavan tavan tunnistaa kehitysaihiot. Hyödynnämme lisäksi projektiin valitsemaanne caseprosessia ketterän kehittämisen mallin toteutuksen ja hyötyjen havainnollistamiseen. Samalla saadaan aikaiseksi myös konkreettisia parannuksia valitussa prosessissa. Projektin tuotoksena on niin sanottu ”prosessien kehittämisen prosessi” eli toimintatapa, jonka avulla organisaationne prosesseja ylläpidetään ja kehitetään jatkossa ketterästi ja systemaattisesti.